Song

Thursday 9 January 2014

Hamba Cinta :')


Cinta.

Cinta diantara dua insan. 

Seorang gadis yang tidak pernah mengenal dunia cinta. Seawalnya hanya memahami bahawa Cinta wujud diantara dua insan yang jatuh hati antara satu sama lain, saling menyayangi, saling memerlukan, dunia seperti berputar 360 darjah, dimana dua insan saling menabur ayat cinta saling berebut-rebut membuktikan kesaktian dan kesetiaan cinta mereka. Dimana, kecemburuan adalah salah satu kebahagiaan yang tiada tandingan, bermakna dimana ada cemburu disitu ada sayang. Yang duka menjadi manis, yang pahit berubah rasa, air mata kebahagiaan kerana sentiasa ada si dia akan menghapusnya. Indahnya Cinta.

Bila diriku disoal oleh seorang insan bergelar Abang dalam hidupku ; 

" Kamu suka dia? Sayang dia? Kenapa ? "

Aku hanya mendiamkan diri. Dalam hati, dalam otak berlegar-legar jawapan yang ingin aku suarakan. Tetapi hanya air mata yang laju mengalir jatuh ke pipi si gadis.

Sekali lagi insan bergelar Abang cuba memuaskan hatinya dengan menyoal ;

" Kamu sendiri tidak pasti apa yang kamu rasa? Kamu pasti dia yang terbaik? Sebaik-baik lelaki dia tidak akan membiarkan kamu menangis "

Aku seperti terpukul dengan amarah Abang. 

Aku cuba memahami diriku, cuba memahami. Cuba memahami.......

Kini aku faham, kenapa aku masih tidak boleh menerima mana-mana insan yang cuba mendekati diri ini.

ASAJ aku sangat menyayangi dia.Kami bermula dengan sahabat, menjadi akrab dan timbul perasaan lain. Selama hampir 3 tahun bersamanya, seorang lelaki pun tidak dapat mengubah perasaan sayang ku. Ya, mungkin ada kebenaraan ketika Abang mengatakan mungkin aku sendiri tidak pasti dengan perasaan ku. Aku dibuai bunga-bunga cinta. Haha. Itu kata orang luar. Namun aku pasti, seteruk mana pun dia, sejahat mana pun dia, aku yakin aku masih menyayanginya. Selama 5 tahun perkenalan kami, mana mungkin kah aku dapat membuangnya secepat mungkin. Aku sudah cuba melupakan, melupakan, melupakan, namun bayangnya semakin dekat. Semakin jelas. Kalau mungkin ada mesin jodoh, mungkin sekarang juga aku sudah boleh tahu, sama ada diakah jodohku? Lelaki yang paling akrab dengan aku, tahu baik burukku, tahu masalah aku, kelemahan ku, kemalasan ku. Aku ingat lagi dia nyanyi lagu Maher Zain di hadapanku, senyumannya, gelaknya melihat mukaku yang kemerahan, kemudian berkata : I'm not singing this for you. HAHA. Aktif dengan kenakalannya membuli aku, namun dia juga pengubat dukaku. Tidak pernah gagal memujukku. :')

Aku mengaku.

I love you sincerely, no matter who you are ( ops! aku dah tahu dia siapa pun) through good and bad times, beyond love and hates, my love are more strong. Through your annoying attitude, you still can make me smile. Remember how I cry in front of you? you said I really look ugly and I burst into laughter and you smile, You never really showed what you feel, but remember how you throw your phone, your helmet when there is one man hug me in front of the Pizza shop? That was my dad you idiot! you said I can find another guy to replace you, but you always get jealous with my guy's contact. You even test me, you put one "darling" name in my contact list and said that I cheat on you. I explain so much until i can't explain and then you burst into loud laughter. How could you :') I love you! I wanted to eat ice cream at night, and you scold me, but then you still show up infront of my house with those sweet mango :') You cooked for me, you sometimes send me some Maggie cup late at night to let me have some supper. Force me to wake up at night to go out dinner with you. :') I can't never forget that. I was always busy at work, but I have to lie my boss and went out with you. I am so sleepy but forced my eyes to stay up just to talk with you in the phone at the end i fall asleep. :") I never forget how we really love to eat at one restaurant that prepare grill fish for us. Now not even one of us dare to go in there. :') I really miss you. i miss you! when you were involved in an accident, I went to meet you always, you still try to stand up and dance to cheer me up. remember that? How you look at me when i clean your wounds, i know you are watching me, but I like to pretend. Before I'm leaving you want me to come back as soon as possible. :') please turn back time! Please! 
Namun janganlah kita abdikan diri kita dengan Cinta, sekiranya dia jodoh kita, takkan kemana.
Aku sentiasa berdoa dan memohon kekuatan dalam diri ini. :') 

I really love you ASAJ.

xxx
Mayyie

No comments:

Post a Comment